مقایسه انگیزه پیشرفت، خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانش¬ آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام
بصورت ورد ودر70صفحه
چکیده
هدف پژوهش حاضر مقایسه انگیزه پیشرفت، خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانش¬ آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه¬ ی دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر ایلام بودند که در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل بودند. به منظور انجام پژوهش حاضر تعداد 140 دانش¬ آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه&zwnj های انگیزه پیشرفت و خلاقیت در اختیار آنها قرار گرفت. پس از جمع¬ آوری اطلاعات، داده&zwnj ها بوسیله نرم افزار SPSS و آزمون تی تست گروه&zwnj های مستقل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین دانش آموزان تیزهوش و عادی از نظر انگیزه پیشرفت، خلاقیت و مولفه&zwnj های آن و عملکرد تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. لذا بر اساس نتایج پژوهش حاضر می&zwnj توان نتیجه گیری نمود که در بحث آموزش و تعلیم و تربیت و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان بایستی به نقش هوش، خلاقیت و انگیزه پیشرفت نوجه ویژه داشت.
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-110229-%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9/
- ۹۵/۰۷/۱۹